اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی در بستر فضای مجازی 

اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی در بستر فضای مجازی 

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
زهرا کردستانی گفت: کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برنامه های فرهنگی و قرآنی خود را در بستر فضای مجازی برگزار می کند.

«زهرا کردستانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برنامه های فرهنگی و قرآنی خود را در بستر فضای مجازی برگزار می کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) جیرفت اضافه کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی، دوره های آموزش مجازی قرآن کریم زیر نظر مربیان مجرب در حال برگزاری است و در کنار آموزش قرآن کریم، احکام ویژه بانوان نیز بیان می شود.


وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز طرح شنبه های کتاب با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انس کودکان، نوجوانان و جوانان به کتاب برگزار می شود و بر همین اساس شنبه هر هفته یک کتاب ویژه یکی از گروه سنی به صورت مجازی معرفی می شود.


کردستانی ادامه داد: کتابخانه کانون صدیقه الکبری (س) ۶ قفسه دارد و بالغ بر ۳۰۰ جلد کتاب در عناوین مختلف همچون دین و مذهب دارد و در طرح شنبه های کتاب هر هفته سعی کردیم یکی از کتاب های موجود در این کتابخانه را معرفی کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) جیرفت ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که کانون با جدیت دنبال می کند، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم است که هر هفته با تجلیل از فعالان قرآنی به ویژه مادران قرآنی برگزار می شود.


وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت هایی که به تازگی کانون صدیقه الکبری (س) اجرا کرده است، یادآور شد: یکی از این برنامه ها اجرای طرح تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است که در بستر فضای مجازی برگزار شد.


کردستانی افزود: در کنار جزء خوانی قرآن کریم، ادعیه های روزانه ماه مبارک رمضان در گروه مجازی کانون به اشتراک گذاشته شده و احکام نیز بیان شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) جیرفت اظهار کرد: برگزاری مراسم لیالی قدر همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز مسجد از دیگر برنامه های کانون است که به تازگی اجرا کرده است.


وی بیان کرد: طرح اطعام و افطار نیازمندان نیز به همت بچه های مسجدی عضو کانون در شب های ماه مبارک رمضان اجرا شده و بر همین اساس در هر یک از شب های قدر تعداد ۱۰۰ پرس غذای نذری در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد و همچنین در شب های پایانی این ماه مبارک نیز تعداد ۲۵۰ پرس غذای نذری توزیع شد.


کردستانی عنوان کرد: از آنجایی که در محله مسجد چند خانواده مستمند زندگی می کنند که فرزند بیمار دارند بنابراین فطریه و نذورات اهالی محله را با هدف کمک هزینه درمان این بیماران جمع آوری کرده و در اختیار آنها قرار دادیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه الکبری (س) جیرفت در خاتمه تاکید کرد: فعالیت های قرآنی و فرهنگی کانون همچنان در بستر فضای مجازی ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا نابود شده و بتوانیم فعالیت ها و برنامه های کانون را به صورت حضوری اجرا کنیم.

پایان پیام/ 586